Eläimen kannalta ikäviä koulutusmenetelmiä ei tarvita, jos kouluttaja hallitsee positiivisen vahvistamisen
Eläinsuojeluasiamiehen huhtikuussa järjestämä Eläinten hyvinvointi 2015 -seminaari keräsi runsain mitoin kuulijoita, paikan päällä parisataa ja verkon välityksellä yli 460. Tilaisuuden avasi rouva Jenni Haukio koskettavalla puheellaan. Ohjelmassa oli luentoja ja keskustelua niin lemmikki- kuin tuotantoeläinten hyvinvointiin liittyvistä aiheista. Seuraavassa kooste suositusta Tuulia Applebyn luennosta eläinten kouluttamisesta positiivisella vahvistamisella. Mieluummin mukavia kokemuksia ja onnistumisia kuin rankaisemista…
Lue lisää
